П О Л О Ж Е Н Н Я
про туристський зліт серед навчальних закладів м.Чугуєва
- МЕТА І ЗАВДАННЯ.
Туристський зліт серед навчальних закладів міста проводиться з метою:
- популяризації та подальшого розвитку найбільш масових видів спортивного туризму;
- підвищення спортивної майстерності учнів;
- пропагування здорового способу життя.
2. ЧАС ТА МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ.
Зліт проводиться 14-15 вересня 2017 року в долині р.Сіверський Донець (р-н с. Кл.-Башкирівка).
3. УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ.
В змаганнях беруть участь команди навчальних закладів міста. До складу команди входить 10 чол.: два педагоги (1чол.+1жін.), двоє представників від батьків учнів даного навчального закладу (1чол.+1жін.) та 6 учнів (3хл. + 3дівч.) 7-11 кл.
4. ПРОГРАМА ЗЛЬОТУ.
1 день (14 вересня – четвер)
- до 9.30 - заїзд та розміщення команд;
- 9.30-10.00 - робота мандатної комісії;
- 10.00 – відкриття туристського зльоту, представлення команд («Візитна картка» - 3-5 хв.);
- 11.00 – командні змагання зі спортивного орієнтування у виді «Естафета»;
- 14.00 – особисто-командні змагання з велотуризму на дистанції «Тріал»;
- 15.00 – змагання з туристських навичок
- 19.00 – нарада представників команд.
2 день (15 вересня – п’ятниця)
- 10.00 – змагання з пішохідного туризму на дистанції «Крос-похід»;
- 13.00 – змагання з туристських навичок
- 15.00 – підведення підсумків змагань;
- 16.00 – закриття туристського зльоту;
- 17.00 – роз’їзд команд.
5. УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ.
Усі змагання проводяться серед команд навчальних закладів. Склад команди визначається у кожному виді окремо. До мандатної комісії зльоту подається іменна заявка, завірена директором навчального закладу і лікарем з вказаним роком народження, ім’ям та прізвищем кожного учасника.
ВИДИ ЗМАГАНЬ:
- ПІШОХІДНИЙ ТУРИЗМ
«Крос-похід» (раллі) – 6 чол. (1 педагог, один з батьків, 4 учні (не менше двох дівчат). Команда у повному складі, рухаючись по карті в заданому напрямку за своїм заданим графіком руху, знаходить КП (контрольні пункти), технічні туристські етапи та тематичні станції «Топографія» та «Медицина». Під час проходження етапів Крос-походу команда отримує плюсові залікові бали, від яких вираховуються штрафні бали отримані за порушення та неправильну відповідь.
Відмітка КП спортивного орієнтування, результати проходження технічних етапів та тематичних станцій заносяться в ЗМК (залікову картку) команди.
Технічні етапи Крос-походу (за проходження технічних етапів бали нараховуються кожному учаснику). Страхувальні системи команда отримує на технічних етапах та залишає їх після його подолання.
- Навісна переправа (10б.) (проходять 2 учні (1хл. х 1дівч.) в повних системах): з самостраховкою “вусом” за верхню суддівську мотузку, з організацією супроводження, яке кріпиться за опору. З обох боків етапу контрольні лінії.
- Паралельні мотузки (8б.) (два горизонтальні відрізки), долають 4 учасники (в верхніх системах) – двоє дорослих, два учні.З обох боків етапу контрольні лінії.
(Перешкоди «Навісна переправа» та «Паралельні мотузки» команда долає одночасно на одному етапі.)
- Колода (6 б.) з супроводженням (долає уся команда, обладнані верхні системи та мотузка з карабінами знаходяться на етапі). З обох боків етапу контрольні лінії.
- Траверс схилу (6 б.) (відрізки: два горизонти - підйом - горизонт) - етап долає уся команда, обладнані верхні системи з карабінами та прусиком знаходяться на етапі – швидкісний етап. З обох боків етапу контрольні лінії.
- Жердини (3б.): шість колод, три жердини.
- Орієнтування: кожен КП – 6 б.
Тематичні станції:
- Медицина (15 б. – на команду):
-практичне визначення лікарських рослин; -визначення складу трав’яного лікувального чаю.
- Топографія (20 б. – на команду):
- визначення топознаків;
- визначення відстані між об’єктами;
- визначення азимутів на заданий об’єкт.
Всі етапи обладнані суддівськими мотузками та контрольними лініями з кожного боку. Штрафи згідно Настанов з ТПТ від 11.04.2015р. Мотузки для супроводження та системи з карабінами знаходяться на етапах. Дозволяється використання власного спорядження (крім автоматичних карабінів). Якщо команда не встигає у свій заданий час пройти етап, то вона отримує на ньому тільки 6 балів, як за знаходження його як КП. Якщо один чи декілька учасників не встигли пройти етап в заданий час, то вони не отримують плюсових балів.
Команда-переможець визначається за кращою сумою плюсових балів.
- ВЕЛОТУРИЗМ
Вид змагань – «Тріал»: (8 чол.- 2 педагоги + 2 батьків + 4 учнів). Залік команди складається з суми часу 4-ох кращих результатів (1 педагога + 1 з батьків + 2 учнів (1 хл. + 1 дівч.). Бажано команді мати свої велосипеди. Кожен учасник долає трасу окремо. Довжина дистанції до 100 м. До дистанції тріалу будуть входити повороти, нерівності, спуски, підйоми, кілька етапів з фігурного водіння велосипеду. Штрафні бали нараховуються по всій дистанції. Кожен доторк землі ногою, дерева ногою або рукою, або розмітки одним колесом – 1 б., падіння (торкання землі коліном або любою частиною тіла вище коліна) – 5 б., виїзд за розмітку на технічному етапі двома колесами – 5б. (1 б.= 5 сек.).
Команда переможець визначається за кращою сумою часу залікових учасників.
3. СПОРТИВНЕ ОРІЄНТУВАННЯ
Вид змагань - «Естафета в заданому напрямку» (4 етапи). Беруть участь 4 чол. (1 педагог + 1 з батьків + 2 учні (1 хл. + 1 дівч.). Кожен навчальний заклад може виставити 2 команди, до заліку буде зараховано результат кращої команди.
Змагання проводяться на кольоровій карті. Мірило: 1:7500. Старт загальний для перших учасників усіх команд. Передача естафети в заданому коридорі. Передача естафети торканням руки учасника наступного етапу. Відмітка КП здійснюється компостером або олівцем в особисту картку учасника. Кожен учасник повинен мати компас, годинник та одяг згідно з погодними умовами.
Аварійний АЗИМУТ – Захід (с. Клугино-Башкирівка).
Контрольний час – 2 години на команду.
Переможці визначаються за кращим часом знаходження усіх КП. При перевищенні КЧ (контрольного часу), не знаходженні якогось з КП – команда посідає місце після тих команд, які знайшли більше КП.
Команда переможець визначається за кращим часом знаходження усіх КП.
4. ТУРИСТСЬКІ НАВИЧКИ (1б. = 30 сек.)
Встановлення намету – 4 чол (1 педагог + 1 з батьків + 2 учні (1 хл. + 1 дівч.)) – штрафи: перекіс стійки, складка на даху, відсутність кілка, провисання «конька» – 1б. Кожен навчальний заклад може виставити 2 команди, до заліку зараховується результат кращої команди.
В’язання вузлів - 6 чол (1 педагог + 1 з батьків + 4 учні (2 хл. + 2 дівч.))- прямий (два контрольні), серединний провідник, стремено (одним кінцем навколо опори з одним контрольним), схоплюючий (петлею прусика), академічний (два контрольні, мотузки різної товщини), вісімка. Учасники по черзі витягують картку з назвою вузла і зав’язують його. Штрафи: переплетіння мотузок у вузлі, відсутність контрольного вузла, неправильний вибір діаметрів мотузок – 1б., незав’язаний або неправильно зав’язаний вузол – 3б.
Команда переможець у виді змагань «Туристські навички» визначається за кращою сумою місць двох конкурсів. При рівності результатів перевага надається конкурсу «В’язання вузлів», потім – «Встановленню намета».
Для змагань використовується тільки суддівське спорядження.
5. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗМАГАНЬ ТА НАГОРОДЖЕННЯ
Загально-командний залік навчального закладу на турзльоті визначається за найменшою сумою місць, які отримали команда під час участі в усіх змаганнях, а також буде визначено переможців у кожному виді турзльоту окремо.
Якщо деякі команди набирають однакову кількість місць, перевага надається команді, яка посіла краще місце в змаганнях з «Крос-походу», далі зі спортивного орієнтування, потім з велотріалу та туристських навичках.
Команди – переможці турзльоту нагороджуються грамотами відділу освіти Чугуївської міської ради.
6. ФІНАНСУВАННЯ.
Харчування команд та їх транспортування до місця змагань - за рахунок навчальних закладів. Нагородження переможців та організація змагань за рахунок відділу освіти Чугуївської міської ради.
|