П О Л О Ж Е Н Н Я
про відкриті командні змагання з пішохідного туризму (вид - «Зв’язки») в закритому приміщенні серед учнівської молоді м.Чугуєва – 2018
- МЕТА І ЗАВДАННЯ.
Змагання проводяться з метою:
- активізації туристської роботи серед учнівської молоді;
- популяризації та подальшого розвитку спортивного туризму, пропаганди здорового способу життя;
- підвищення рівня туристської майстерності учасників змагань та безпеки при проведенні туристських заходів зі школярами.
- ТЕРМІН ТА МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ.
Змагання проводяться 18 березня 2018 р. в спортивній залі Чугуївської ЗОШ № 1 (вул. Гвардійська - 20). Початок змагань: о 9.00.
- УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ: До участі в змаганнях допускаються учасники:
гр. «В» (школярі м. Чугуєва) - мол.гр. 2004 - 2006 р.н. - 9.00 – 10.30
- ст.гр. 2001 - 2003 р.н.- 10.30 – 12.00;
гр. «А» (відкриті змагання) юніори - 1999 - 2004 р.н.- 12.00 – 14.00.
- ПРОГРАМА ЗМАГАНЬ.
Змагання проводяться в подоланні зв’язкою смуги перешкод з ПТ.
- ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗМАГАНЬ ТА НАГОРОДЖЕННЯ.
Результат зв’язки визначається за кращим часом проходження дистанції плюс час за штрафи (1б = 20 сек.) та результату на етапі «В’язання вузлів» (1б. = 20 сек.).
Нагородження буде проводитись окремо по чоловічих (змішаних) та жіночих зв’язках. Переможці змагань нагороджуються грамотами Чугуївського ЦТК.
Головний суддя змагань: С.В.Лисенко
Умови проведення змагань з пішохідного
туризму на дистанції «Зв’язки» - гр. «Б»
Загальні положення
1. Кількість етапів – старша та молодша групи – 9.
2. Проходження дистанції в одежі, яка закриває учасникам лікті та коліна.
3. Склад команди 2 чоловіки. Групи: чоловіча (змішана) та жіноча.
Перелік етапів
Старша група (2001 - 2003 р.н.)
- В’язання вузлів – виносний етап.
- Маятник.
- Жердини.
- Навісна переправа з супроводженням.
- Переправа по колоді через яр з супроводженням.
- Траверс схилу з КС.
- Підйом вільним лазінням з КС.
- Траверс скельної ділянки (паралельні перила) з КС.
- Спуск по командних вертикальних перилах з КС (самонаведення).
СКОРОЧЕННЯ
КЛ – контрольна лінія
ЗСК– заглушений суддівський карабін
ВП – вантажна петля
ПС – пункт страховки
ППС – проміжний пункт страховки
СП – суддівські перила
ДП – ділянка перешкоди
ПСП – подвійні суддівські
перила
НЗ – небезпечна зона
БЗ - безпечна зона
КС – командна страховка
СС – суддівська страховка
с/с – самостраховка
КП – командні перила
Опис етапів дистанції (старша вікова група)
- В’язання вузлів (виносний етап). Перелік вузлів: вісімка, подвійний провідник, схоплюючий Бахмана, брамшкотовий. Учасники по черзі зав’язують по два вузли, які витягують кожен собі на картках. Допомога іншому учаснику заборонена.
- Маятник. Довжина етапу - 5 м. На початку та в кінці етапу КЛ (супроводження та с/с не потрібні).
- Жердини. Жердин - 1, колод - 4. КЛ – перша та остання колода. Жердину необхідно винести за КЛ етапу.
- Навісна переправа (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.
Етап обладнаний подвійними СП; з обох боків КЛ, ПСП, 1 ЛП.
Використання супроводжуючої мотузки для учасників - обов’язкове.
Транспортування вантажу на етапі згідно Настанов.
- Переправа по колоді через яр (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.
Етап обладнаний колодою, СП, з обох боків КЛ та по 2 ЛП.
- Траверс схилу (з самонаведенням). Довжина етапу – 10м.
Етап обладнано: 3 ППС, на початку і в кінці етапу по 2 ВП та КЛ. Усі ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій.
- Підйом вільним лазінням (з командною страховкою). Довжина підйому – 4м.
Етап обладнано на початку: залізною драбинкою, суддівською страховкою для першого учасника, 2 ВП, БЗ; на етапі - 2 ППС, в кінці етапу – НЗ, ПСП, 2 ВП. Учасники долають етап вільним лазінням з КС через гальмівний пристрій. Можлива КС через етап.
- Траверс скельної ділянки (з КС). Довжина траверсу – 15 м. Етап обладнано верхніми та нижніми подвійними суддівськими перилами, НЗ. На початку – ПСП, 2 ВП; в кінці етапу – 2 ВП, ПСП, поличка. Етап має 2 ППС. Усі відрізки горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій та на с/с по суддівських паралельних перилах.
Між етапами 8 - 9 підвідні ПСП (два відрізки) – долаються з с/с.
- Спуск по вертикальних перилах з КС (самонаведення). Довжина спуску – 7 м.
На початку етапу – НЗ, ПСП, 2 ЗСК, 1 ВП, поличка; в кінці етапу – КЛ, БЗ, 2 ВП. Командна страховка першого учасника на спуску виконується через гальмівний пристрій, другого - через два карабіни (верх – низ на ПС), страхуючий знаходиться на самостраховці.
Фініш – проходження кінця командної страховки та спускової мотузки через ЗСК або по команді капітана.
Середня група (2004 - 2006 р.н.)
- В’язання вузлів – виносний етап.
- Маятник.
- Жердини.
- Навісна переправа з супроводженням.
- Переправа по колоді через яр з супроводженням.
- Траверс схилу з КС.
- Підйом вільним лазінням з СС.
- Паралельні перила з с/с.
- Спуск по суддівських вертикальних перилах з самонаведенням КС.
В’язання вузлів (виносний етап).
Перелік вузлів: прямий, стремено, австрійський схоплюючий, академічний. Учасники по черзі зав’язують по два вузли, які витягують кожен собі на картках. Допомога іншому учаснику заборонена.
- Маятник. Довжина - 4 м. На початку та в кінці етапу КЛ.
Жердини. Жердин - 1, колод - 4. КЛ – перша та остання колода. Жердину необхідно винести за КЛ етапу.
- Навісна переправа (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.
Етап обладнаний подвійними СП; з обох боків КЛ, ПСП, 1 ЛП.
Використання супроводжуючої мотузки для учасників обов’язкове.
- Переправа по колоді через яр (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.
Етап обладнаний колодою, СП, з обох боків КЛ та по 2 ЛП. Використання супроводжуючої мотузки для учасників обов’язкове.
- Траверс схилу (з самонаведенням). Довжина етапу – 10м.
Етап обладнано: 2 ППС, на початку і в кінці етапу по 2 ВП та КЛ. Усі ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій.
- Підйом вільним лазінням. Довжина підйому – 4м.
Етап обладнано на початку: залізною драбинкою, СС для кожного учасника, в кінці етапу-НЗ, ПСП. Учасники долають етап вільним лазінням з СС.
- Рух по мотузці з перилами. Довжина етапу – 15 м. Етап обладнано верхніми та нижніми подвійними суддівськими перилами, НЗ. На початку – ПСП, в кінці етапу – ПСП, поличка. Усі три відрізки горизонтальні. Проходження етапу – на с/с по суддівських паралельних перилах. Між першими двома відрізками верхніх паралельних перил - кріплення не жорстке.
Між етапами 7 - 8 підвідні ПСП (два відрізки) – долаються з с/с.
- Спуск по суддівських вертикальних перилах (з КС).
На початку етапу – НЗ, ПСП, 1 ЗСК, 1 ВП, суддівська перильна мотузка для спуску, поличка; в кінці етапу – КЛ, 2 ВП, БЗ. Командну страховку першого учасника на спуску необхідно виконувати через гальмівний пристрій, другого - через два карабіни (верх – низ на ПС) або теж через гальмівний пристрій, страхуючий знаходиться на самостраховці.
Фініш – проходження кінця мотузки командної страховки через ЗСК або по команді капітана.
Попередні Умови проведення командних змагань з пішохідного туризму на дистанції «Зв’язки» - група «А» (1999 - 2004 р.н.)
1. Клас дистанції - ІІІ
2. Кількість етапів – 11.
3. ЗЧ (заданий час на всю дистанцію) - 15-20 хв.
4. Проходження всієї дистанції в касках з номерами 1 та 2, одежа учасників повинна
закривати лікті та коліна.
5. Склад команди 2 чол.
Перелік етапів.
- В’язання вузлів (виносний етап).
- Скельний підйом (з КС).
- Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням та з КС).
- Навісна переправа (суддівська) з супроводженням.
- Підйом по вертикальних перилах (з КС).
- Навісна переправа (суддівська) з супроводженням.
- Крутопохила навісна переправа вниз (самонавед.) (з КС).
- Переправа по мотузці з перилами (з самонаведенням верхніх перил).
- Переправа по колоді через яр (з самонаведенням перил).
- Траверс схилу з КС.
- Маятник (з супроводженням та с/с).
СКОРОЧЕННЯ
КЛ – контрольна лінія
ЗСК-заглушений суддівський карабін
ВО – вантажна опора
ПО – поліспастна опора
ПС – пункт страховки
ППС – проміжний пункт страховки
СП – суддівські перила
КП – командні перила
ПСП – подвійні суддівські перила
ДП - ділянка перешкода
КС – командна страховка
СС – суддівська страховка
с/с – самостраховка
НЗ – небезпечна зона етапу
БЗ – безпечна зона етапу
ЦБ – цільовий берег
ВБ – вихідний берег
ОЛ – обмежувальна лінія
ЛВС - лінія втрати спорядження
Опис етапів дистанції
- В’язання вузлів.
Перелік вузлів: булінь, зустрічна вісімка, схоплюючись Бахмана, брамшкотовий. Учасники по черзі зав’язують по два вузли, які витягують кожен собі на картках. Допомога іншому учаснику заборонена.
- Скельний підйом (з КС).
Довжина підйому– 5м. Етап обладнано на початку: БЗ, скельна стінка, 2 ВО (петлі), верхня СС для першого учасника, ЛВС; на ДП - 2 ППС; в кінці етапу – НЗ, 2 ВО (ЗСК + петля), ПСП.
- Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням та КС).
Довжина спуску- 5м. На початку етапу – НЗ, ПСП, 3 ВО (2 ЗСК+ 1 петля); в кінці етапу – БЗ, 2 ВО (петлі), ЛВС. Відстань між підйомом та спуском – 3м.
- Навісна переправа (суддівська) (з супроводженням). Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний подвійними СП; з обох боків БЗ, КЛ, ПСП. Використання супроводжуючої мотузки для учасників - обов’язкове.
Після проходження етапу учасники закріплюють кінець подвійної мотузки для наведення подвійних командних перил крутопохилої НП вниз.
- Вертикальний підйом (з КС). Довжина підйому – 5м. Етап обладнано: на початку - БЗ, суддівські вертикальні перила, 2 ВО (петлі), верхня СС для першого учасника, ЛВС; на ДП - 2 ППС; в кінці етапу – НЗ, 2 ВО (петлі), ПСП.
- Навісна переправа (суддівська). Довжина етапу - 17м. Етап обладнано на початку: НЗ, 2 ВО (петлі), ПСП; на ДП - лінійна СС; в кінці етапу – НЗ, 2 ВО (петлі).
- Крутопохила НП вниз (самонаведення). Довжина етапу - 12м. Етап обладнано - на початку: НЗ, 1 ПО - ЗСК, 1 ВО - ЗСК, 2 ВО (петлі); в кінці етапу – БЗ, 2 ВО (петлі), КЛ. При подоланні етапу останнім учасником команди (другим), для нього повинна бути готова система супроводження.
- Переправа по мотузці з перилами. Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний нижніми подвійними суддівськими перилами, верхніми страхувальними додатковими СП (для першого учасника), 1 ЗСК (для використання бокового маятника) - відстань від точки кріплення верхніх перил на ЦБ до точки кріплення бокового маятника – 6 м.; з обох боків: БЗ, КЛ, 2 ВО (петлі), 1 ПО (ЗСК). Перший учасник долає етап за допомогою бокового маятника по нижніх суддівських перилах з с/с вусом за додаткові СП з КС (через гальмівний пристрій), другий учасник з супроводженням по нижніх суддівських перилах та з с/с до наведених верхніх командних перил (можна одинарних).
- Колода (через яр) з самонаведенням перил. Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний колодою; з обох боків: БЗ, КЛ, 2 ВО (петлі), 1 ПО (ЗСК). Перший учасник долає етап по колоді з КС (через гальмівний пристрій), другий учасник з супроводженням та з с/с до наведених командних перил.
- Траверс схилу (з самонаведенням). Довжина етапу – 10м. Етап обладнано: на початку і в кінці етапу БЗ, 2 ВО (петлі), КЛ; на ДП - 3 ППС (петлі). Усі ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій.
- Маятник (з самостраховкою та супроводженням). Відстань між точками (петлями) закріплення супроводжуючої мотузки - 15м. Довжина етапу (перешкоди) - 5м. На мотузці «маятника» дві локальні петлі. Маятник суддя подає тільки першому учаснику. На початку та в кінці етапу КЛ.
Додаткові умови до проведення та суддівства змагань
ВИМОГИ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
- Заборонено закріплювати на учаснику мотузку КС в карабін з автоматичною
муфтою.
2. На всіх етапах з перепадом висоти та траверсах КС виконувати через гальмівний пристрій.
- Використання роликів на етапі “Крутопохила навісна переправа вниз” – заборонено.
- При порушенні техніки безпеки (втрата страховки, самостраховки), учасник отримує штраф і не має права рухатись далі, доки не виправить помилку – якщо не може виправити (вимушене порушення умов) - штраф 10б.
- Підйом по вертикальних перилах для першого учасника здійснюється тільки при наявності точки с/с (жумар, шант, протрекшен, мікросендер, схоплюючий вузол), яка повинна кріпитись до учасника не нижче центру зблокованої та відцентрованої системи та при наявності верхньої СС, а у другого учасника – верхньої КС. При використанні жумара, як точки страховки для першого учасника, він обов’язково повинен бути вірно підстрахований карабіном (при наявності верхньої КС – підстраховувати жумар карабіном не обов’язково). Другий учасник долає етап за наявності верхньої КС та хоча б одного затискача (допоміжного підйомного пристрою) (жумар, пантін, кроль, кулачок, капля, тіблок т.д.).
- Кріплення спускової мотузки до ЗСК – жорстке – карабін в суддівський карабін (крім спуску останнього учасника).
- Самостраховка в ПС (пункті страховки), на ВО (петлі, ЗСК) та ПСП вгорі етапів здійснюється - коротким вусом.
- Усі поліспастні та вантажні опори, петлі, перила страховки та с/с будуть промарковані ізоляційною стрічкою відповідного кольору згідно Настанов.
- Основні мотузки, які використовуються під час проходження дистанції, незалежно від їх довжини, такими і вважаються.
- При проходженні етапів без втрати страховки – кінець попереднього етапу автоматично є початком наступного - супроводження та КС в таких випадках може виконуватись через етап.
- Учасник, який виконує командну страховку, повинен стояти в точковій опорі (петлі), а не на перилах.
- Карабін або спусковий пристрій, через який виконується КС, повинен розташовуватись на окремій точковій опорі (петлі).
- Дозволяється волочіння вантажу, мотузок між етапами.
|