Суббота, 20.04.2024, 10:10
Приветствую Вас Гость | RSS

Чугуївський центр туризму та краєзнавства Чугуївської міської ради Харківської області

Форма входа
Наша кнопка

 On TVsat
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Internet Map

ВАШ IP АДРЕС:

Каталог статей

Главная » Статьи » Спортивний туризм

КУБОК ЧУГУЄВА З ПІШОХІДНОГО ТУРИЗМУ - 2014

 П О Л О Ж Е Н Н Я

             про ХІІ-і  відкриті командні  змагання  з  пішохідного туризму

                        в закритому  приміщенні  на  “Кубок Чугуєва“                

  1.  МЕТА  І  ЗАВДАННЯ.

Змагання проводяться з метою:

  • активізації туристської роботи серед молоді;
  • популяризації та подальшого розвитку спортивного туризму, пропаганди здорового способу  життя;
  • виявлення найсильніших команд зі спортивного туризму;
  • підвищення рівня туристської майстерності учасників змагань та безпеки при проведенні  туристських  заходів з молоддю.
  1.  ТЕРМІН  ТА  МІСЦЕ  ПРОВЕДЕННЯ.

Змагання  проводяться 13 квітня 2014 року в спортивній залі ЗОШ № 1 м.Чугуєва (вул. Гвардійська - 20). Початок змагань о 9.00.  Мандатна комісія працює з 8.30. Довідки за телефоном: 0-(246)-2-20-62 – Центр туризму та краєзнавства. Показ дистанції (для бажаючих) та нарада представників команд – 1 квітня о 17.00 в  спортивній залі ЗОШ № 1.

  1. УЧАСНИКИ  ЗМАГАНЬ.

    До участі в змаганнях допускаються учасники не молодше 2000 р.н. Склад команди - 6 чол. (не менше 1-ї дівчини). До мандатної комісії подається заявка встановленого зразка з допуском лікаря.

  1. ПРОГРАМА  ЗМАГАНЬ.

        Змагання  проводяться в командному подоланні етапів смуги перешкод з пішохідного туризму (за вибором).

  1. ПІДВЕДЕННЯ  ПІДСУМКІВ  ЗМАГАНЬ ТА  НАГОРОДЖЕННЯ.

Результат команди визначається сумою плюсових балів набраних учасниками за подолані етапи мінус штрафні бали. Якщо після закінчення КЧ на фініші немає учасника, команда отримує 20 штрафних балів за кожного та бали за фактичну втрату спорядження і займає місце в загальному протоколі відповідно до результату.  

 Переможці   змагань  нагороджуються  грамотами  міськвиконкому, медалями  та  перехідним  кубком.

             Положення є офіційним викликом на участь у змаганнях.

  Головний суддя змагань :    С.В. Лисенко  (066-33-54-178)                   (chuguevctk.at.ua)

                                Умови проведення командних змагань з пішохідного

                                туризму на дистанції «Смуга перешкод» (за вибором).

                                             Загальні положення

1.   Кількість етапів - 17.

2.   ЗЧ (заданий час на всю дистанцію) - 30 хв.

3.   Проходження всієї дистанції в касках з номерами від 1 до 6, одежа учасників повинна

      закривати  лікті та коліна.

4.  Склад команди 6 чоловік (не менше 1-ї дівчини). Команда також може виступати в неповному складі (5 чол., але для загальн.заліку також повинно бути  не менше 1-ї               дівчини)

                                              Перелік етапів та їх вартість

  1. В’язання вузлів – 20 б.
  2. Підйом вільним лазінням + Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням) – 16 б.
  3. Навісна переправа (скельна) ( з самонаведенням) – 14 б.
  4. Підйом по вертикальних перилах + Паралельні горизонтальні перила + Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням) – 20 б.
  5. Навісна переправа (через умовну річку) (суддівська) – 8 б.
  6. Похилі паралельні перила вгору + Крутопохила навісна переправа вниз (суд.) або «Спуск по вертикальн. перилах» (з самонавед.) – 18 або 14 б.
  7. Траверс схилу (з самонаведенням) – 6 б.
  8. Крутопохила навісна переправа вгору (суддівська) + Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням) - 18 б.
  9. Переправа по колоді через яр (суддівська) – 6 б.
  10. Траверс скельної ділянки (з самонаведенням) -16 б.
  11. Підйом по вертикальних перилах + Крутопохила навісна переправа вниз (суддівська)– 20 б.
  12. Маятник – 3 б.
  13. Жердини – 3 б.
  14. Підйом по схилу + Паралельні перила + Спуск по схилу – 14 б.
  15. Переправа по колоді через яр (з самонаведенням перил) – 10 б.
  16. Скельний підйом + Спуск по вертикальн.перилах (з самонаведенням) – 18 б.
  17. Скельний підйом + Навісна переправа (суддівська) + «Спуск по вертикальних перилах» (з самонаведенням) 

Старт та фініш суміщені і знаходяться в колі по центру спортивної зали. На початку кожного етапу – табличка з його назвою. За проходження кожного етапу учасник отримує визначену кількість балів. Кількість етапів, порядок їх проходження та кількість учасників, які працюють на етапі, команда визначає сама. Команда може працювати на декількох етапах одночасно та змінювати тактику під час роботи. Команда у повному складі починає роботу зі старту. Учасник отримує бали за проходження етапу, якщо він закінчив роботу на етапі. Будь який учасник може виконувати роботу на початку етапу і не проходити його, при цьому залікові бали він не отримує, але його штрафні бали залишаються. В кінці етапу може працювати тільки той учасник, який його пройшов. Якщо учасник пройшов етап, він не може повернутися на кінець передостаннього етапу або на початок будь-якого з пройдених з порушенням умов проходження етапів. Учасник не отримує балів за повторне проходження етапів. Спорядження, яке використовувалось на етапі, може бути повернене на будь-який бік етапу. До закінчення КЧ уся команда та спорядження повинні знаходитись в колі по центру спортивної зали. Судді оголошують про закінчення КЧ за 3 та 1 хв. Спорядження, яке залишилось на дистанції після закінчення КЧ, рахується як загублене.                                           

 

                        СКОРОЧЕННЯ

             КЛ   – контрольна лінія

            ЗСК – заглушений суддівський карабін

            ВП – вантажна петля (подвійна)

            ПС – пункт страховки

            ППС – проміжний пункт страховки

            СП – суддівські перила

            КП – командні перила

            ПСП – подвійні суддівські перила

            КС – командна страховка

            СС – суддівська страховка

            с/с – самостраховка

            НЗ – небезпечна зона етапу

            БЗ – безпечна зона етапу

            ЦБ – цільовий берег

            ВБ – вихідний берег   

           ОЛ - обмежувальна лінія (лінія втрати спорядження)                                               

                                           Опис етапів дистанції

  1. В’язання вузлів.

        Вартість етапу – максимально 20 б. Вірьовки для в’язання вузлів - суддівські. Один або декілька учасників зав’язують вузли з Настанов (20шт.) в любій кількості, в довільному порядку, в любий час. Допомога іншому учаснику заборонена. Кожен зав’язаний вузол-1б. Мотузки з вузлами залишаються на етапі. Етап «В’язання вузлів» не входить в етапи, після проходження яких учасник не може повернутись на кінець останнього пройденого етапу. Штрафи згідно Настанов.

  1. Підйом вільним лазінням (з КС)+ Спуск по вертикальних перилах (з самонав. та КС)

Вартість етапу – 16 б. Довжина підйому та спуску – по 5м., відстань між ними 2 м.

Підйом. Етап обладнано на початку: БЗ, гімнастичною стінкою, КЛ, 2 ВП, верхньою СС для першого учасника; етап має 2 ППС; в кінці етапуНЗ, 1 ЗСК, 1 ВП, ПСП, поличка.

Спуск : на початку етапуНЗ,  ПСП, 2 ЗСК, 1 ВП, поличка; в кінці етапуБЗ, 2 ВП, КЛ. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Навісна переправа (скельна) (з самонаведенням).

Робота в зоні етапу на самостраховці.

Вартість етапу – 14 б. Довжина етапу – 11м.     

Етап обладнаний верхніми СП; з обох боків: НЗ, ОЛ, ПСП, 2 ВП та 1 ЗСК. Перший учасник долає етап будь-яким способом на КС через спусковий пристрій. Інші учасники долають етап по наведених (можно одинарних) КП з супроводженням. Кінець роботи на етапі – постановка учасника на с/с в кінці етапу.

  1. Підйом по вертикальних перилах за допомогою підйомних засобів (з КС) + Паралельні горизонтальні перила + Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням та КС). Вартість етапу – 20 б. Довжина  - 17м. (6 + 5 + 6). 

Підйом – етап обладнаний на початку: БЗ, вертикальними СП (для всіх учасників), верхньою СС – тільки для першого учасника, 2 ВП. На підйомі 1 ППС. Перший учасник здійснює підйом по СП з верхньою СС та нижньою КС через гальмівний пристрій (який може розташовуватись на учаснику), інші учасники - по СП з верхньою КС через гальмівний пристрій (два карабіни і т.і.). Транспортування першому учаснику вантажу дозволяється. В кінці етапу – НЗ, 2 ЗСК, 1 ВП і ПСП. Етап «Паралельні перила» обладнано верхніми та нижніми подвійними суддівськими мотузками. Спускна початку етапу – НЗ, ПСП, 2 ЗСК  та 1 ВП; в кінці етапуБЗ, 2 ВП.

Кінець роботи на етапі – звільнення суддівського та командного спорядження.

   5.   Навісна переправа (суддівська) через умовну річку (з супроводженням).  

    Вартість етапу – 8 б. Довжина етапу – 11м.  Етап обладнаний подвійними  СП; з обох боків БЗ, КЛ, ПСП, 1 ВП. Використання супроводжуючої мотузки для всіх учасників - обов’язкове. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Похилі паралельні перила вгору (з с/с) (8 б.) + Крутопохила НП вниз (з КС) (10 б.) або «Спуск по вертикальних перилах з КС» (6 б.).

Робота в зоні етапу на самостраховці.

           Вартість етапу визначається в залежності від вибору проходження учасником етапу. Довжина паралельних перил – 8м; крутопохилої переправи – 12м., спуск – 5м.  Етап «Паралельні перила» обладнаний подвійними верхніми та нижніми СП, на початку:НЗ, ОЛ,  3 ВП. В кінці етапу: НЗ, 1 ВП. Учасники долають етап на с/с схоплюючим вузлом до суддівських перил. Крутопохила переправа вниз - обладнана на початку етапу: НЗ, 1 ЗСК, подвійні СП, 1 ВП; в кінці етапуБЗ, 3 ВП і КЛ. Супроводження з ЦБ необхідне тільки для останнього учасника команди (шостого). Вертикальний спуск - 5м., обладнано: на початку етапу – НЗ, 2 ЗСК, 1 ВП; в кінці етапу – БЗ, 2 ВП.

  1. Траверс схилу (з самонаведенням).  Крутизна схилу – більше 50 град.

 Вартість етапу – 6 б. Довжина етапу – 10м.   Етап обладнано: 3 ППС, на початку і в кінці етапу БЗ, 2 ВП та КЛ. Усі ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій (або пристрій який забезпечує страховку учасника) для першого і останнього учасника, решта учасників долають етап на с/с по наведених командою перилах. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Крутопохила навісна переправа вгору (з КС) + Спуск по вертикальних перилах (з самона-веденням та КС).

Робота в зоні етапу на самостраховці.

      Вартість етапу – 18 б. Довжина  крутопохилої навісної переправи – 13м., спуску – 5м.

Крутопохила НП обладнана подвійними СП, на початку – БЗ, 3 ВП, ПСП і КЛ; в кінці етапу – НЗ, ПСП, 1 ВП, 1 ЗСК, поличка. Перший учасник переправляється з верхньою СС. Решта учасників переправляється по СП з верхньою КС згідно правил. Дозволяється використання ролика.

Спуск - на початку етапу: НЗ, ПСП, 2 ЗСК, 1 ВП, поличка; в кінці етапу: НЗ та 3 ВП.

Кінець роботи на етапі – постановка учасників на с/с в кінці етапу.

  1. Переправа по колоді через яр (з супроводженням).

Вартість  етапу – 6 б. Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний колодою, СП, з обох боків БЗ, КЛ та по 2 ЛП. Використання супроводжуючої мотузки для всіх учасників обов’язкове. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1.  Траверс  скельної  ділянки (з самонаведенням).

Робота в зоні етапу на самостраховці.

Вартість етапу – 16 б. Довжина траверсу – 15 м.

Етап обладнано верхньою СС (яка розпочинає виконуватись кожним першим у зв’язці учасником до перетину КЛ на початку етапу і закінчується в кінці етапу за КЛ),  нижньою обмежувальною лінією; на початку – БЗ, 2 ВП, КЛ; в кінці етапу – БЗ, 2 ВП, КЛ. Етап має 6 ППС, 1 ЗСК (на 5-му ППС)  (відрізки:  підйом(1,5м.) – горизонт(1,5м.) - горизонт(1,5м.) – підйом(1,5м.) – горизонт(1,5м.) – спуск (2,5м.) – горизонт(1,5м.)). Проходження етапу першим та останнім учасником – на КС через гальмівний пристрій, решта по наведених командних перилах. Транспортування вантажу першому учаснику не дозволяється. Постановка учасника на с/с в ППС заборонена. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Підйом по вертикальних перилах за допомогою підйомних засобів (з КС) + Крутопохила навісна переправа вниз через яр (з КС).

Вартість етапу – 20 б. Довжина  - 17м. (5 + 12). 

Підйом - на початку: БЗ,  етап обладнаний вертикальними СП, верхньою СС (тільки для першого учасника), 2 ВП. На етапі 1 ППС. Перший учасник здійснює підйом по СП з верхньою СС та нижньою КС через гальмівний пристрій (який може розташовуватись на учаснику), інші учасники - по СП з верхньою КС через гальмівний пристрій (два карабіни і т.і.). В кінці етапу - НЗ, 2 ВП.

Крутопохила НП вниз - на початку етапу: НЗ, 1 ЗСК, верхні та нижні СП, 1 ВП; в кінці  – БЗ, 2 ВП і КЛ. Супроводження з ЦБ обов’язкове тільки для останнього учасника команди. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Маятник.

      Вартість етапу – 3б. Довжина - 5м.

Мотузку суддя подає тільки першому учаснику, решта – за тактикою команди. Вхід на етап тільки з цільового берегу, де є точка закріплення кінця маятника (за необхідністю). На початку та в кінці етапу КЛ. Самостраховка та супроводження для учасників не обов’язкові.

  1. Жердини.

Вартість етапу – 3б. (жердин - 3, колод - 4).  КЛ – перша та остання колода. Жердини необхідно винести за фінішну лінію етапу.

  1. Підйом по схилу (з с/с) + Паралельні перила (з супроводженням) + Спуск по схилу (з КС або з с/с).

Вартість етапу – 14 б. Довжина  - 18м. (4м.(підйом)+10м.(пар.перила)+4м.(спуск).  Підйом - на початку БЗ, етап обладнаний СП, 2 ВП, КЛ. Усі учасники здійснюють підйом по СП з с/с;  в кінці етапуНЗ, 2 ВП. Етап паралельних перил обладнано – верхніми та нижніми подвійними СП; Спускна початку етапуНЗ, 2 ВП, ЗСК, СП; в кінці етапуБЗ, 2 ВП, КЛ. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Колода (через яр) з самонаведенням перил. 

Вартість  етапу – 10 б. Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний колодою; з обох боків: БЗ, КЛ, 2 ВП, 1 ЗСК. Перший учасник долає етап по колоді з КС через карабін. Для решти учасників використання супроводжуючої мотузки обов’язкове. Кінець роботи на етапі – вихід учасника за КЛ в кінці етапу.

  1. Скельний підйом (з КС)+ Спуск по вертикальних перилах (з самонав. та КС).

Вартість етапу – 18 б. Довжина підйому та спуску – по 5м., відстань між ними 2 м. Підйом. Етап обладнано на початку: НЗ, скельною стінкою, 3 ВП, верхньою СС для першого учасника; етап має 2 ППС; в кінці етапуНЗ, 1 ЗСК, 1 ВП, ПСП. Спуск: на початку етапуНЗ,  ПСП, 2 ЗСК, 1 ВП; в кінці етапуНЗ, 3 ВП. Кінець роботи на етапі – постановка учасників на с/с в кінці етапу.

  1.  Скельний підйом (з КС) + Навісна переправа (суддівська) + Спуск по вертикальних перилах (з самонав. та КС) або Спуск по Крутопохилій НП вниз (суддівська)

       Вартість етапу – в залежності від виду спуску. Довжина підйому – 5м. Підйом – 10б. Етап обладнано на початку: НЗ, скельною стінкою, 3 ВП, верхньою СС для першого учасника; етап має 2 ППС; в кінці етапуНЗ, 2 ЗСК, 1 ВП, ПСП. Навісна переправа (суддівська) . Довжина етапу - 17м. Етап обладнано на початку: НЗ, 1 ЗСК, 2 ВП, ПСП; в кінці етапуНЗ, 2 ЗСК, 1 ВП. Вертикальний спуск (6б.) обладнано: на початку етапу – НЗ, 2 ЗСК, 1 ВП; в кінці етапуБЗ, 2 ВП. Крутопохила НП вниз (суддівська) – 10б. – те ж, що і в етапі  6.

                      Додаткові умови до проведення та суддівства змагань.

ВИМОГИ  З ТЕХНІКИ  БЕЗПЕКИ

Головна суддівська колегія має право внести зміни до цих умов у бік полегшення (відповідно до п.1.4.4. Правил змагань зі спортивного туризму 2008р.) та Настанов, щодо проведення змагань з пішохідного туризму та пішохідних туристських походів, затверджених рішенням Виконкому Федерації спортивного туризму України 24 листопада 2012 року (зі змінами).

  1. Необхідно закріплювати на учаснику мотузку КС в два автоматичні карабіни або в один з різьбовою муфтою, або карабін з фіксатором (типу «Полтава-байонент», «Ірбіс» і т. д.);
  2. На всіх етапах з перепадом висоти та траверсах (де схил більше 50 град.) КС виконувати через гальмівний пристрій;
  3. Причеплення і відчеплення від основних перил навісних переправ та «Колоди» (суддівська) виконується через петлі самостраховки - при порушенні штраф 6б.
  4. Використання роликів на етапі “Крутопохила навісна переправа вниз” – заборонено.
  5. При порушенні техніки безпеки (втрата страховки, самостраховки), учасник отримує штраф і не має права рухатись далі, доки не виправить помилку – якщо не може виправити (вимушене порушення умов) - штраф 10б.
  6. Підйом по вертикальних перилах для першого учасника здійснюється тільки при наявності  точки с/с (жумар, шант, протрекшен, мікросендер, схоплюючий вузол), яка повинна кріпитись до учасника не нижче центру зблокованої та відцентрованої системи та при наявності верхньої СС, а решти учасників – верхньої КС. При використанні  жумара, як точки страховки для першого учасника, він обов’язково повинен бути вірно підстрахований карабіном (при наявності верхньої КС – підстраховувати жумар карабіном не обов’язково). Решта учасників долають етап за наявності хоча б одного затискача (допоміжних підйомних пристрою) (пантін, кроль, кулачок, капля, тіблок т.д.).  Якщо затискач кріпиться до учасника нижче центру блокування системи то учасник повинен мати противідкидний пристрій (або перильна мотузка повинна проходити через грудний карабін).
  7. Кріплення спускової мотузки до ЗСК – жорстке – карабін в суддівський карабін (крім спуску останнього учасника).
  8. Самостраховка в ПС (пункті страховки), на ВП (вантажній петлі) та ПСП (подвійні суддівські перила) вгорі етапів здійснюється - коротким вусом.
  9. В кінці етапів «Паралельні перила вгору», «Підйом по вертикальних перилах» (на обох етапах) – не може знаходитись більше 2-х чоловік.
  10. Всі  поліспастні петлі (опори), петлі страховки  та  с/с  будуть  промарковані   ізоляційною стрічкою відповідного кольору згідно Настанов.  На всі ВП та ПСП дозволяється чіпляти необмежену кількість карабінів, які несуть навантаження.
  11. Команда може мати нестандартне спорядження, яке повинне бути показане ГСК та дозволене для використання.
  12. Схоплюючий вузол кріпиться до грудного карабіну учасника одинарною петлею.
  13. «Намокання» учасника на навісній переправі з самонаведенням буде судитись при торканні ним «поверхні води» (підлоги).
  14. На  всіх  етапах оголошення  штрафу  буде також дублюватись суддею  підняттям  вгору прапорця  відповідного  кольору: ЖОВТИЙ - 1 бал, БЛАКИТНИЙ - 3 бали, ЧЕРВОНИЙ -  6 балів. (Жовтий+блакитний+червоний - 10 балів).
  15. Основні мотузки, які використовуються під час проходження дистанції, незалежно від їх довжини, такими і вважаються.
  16. При проходженні етапів без втрати страховки – кінець попереднього етапу автоматично є початком наступного - супроводження та КС в таких випадках може виконуватись через етап.
  17. При самонаведенні навісних переправ дозволяється наводити одинарну мотузку.
  18. Учасник, який виконує командну страховку, повинен стояти в точковій опорі (петлі), а не на перилах.
  19. Карабін або спусковий пристрій, через який виконується КС, повинен розташовуватись на окремій точковій опорі (петлі).
  20. Забороняється волочіння вантажу, мотузок між етапами – штраф 3б. (після попередження).
  21. Проходження траверсів зв’язками заборонено (згідно Настанов).
  22. Стартовий внесок – 3 грн. з кожного учасника команди на оргвитрати.
Категория: Спортивний туризм | Добавил: ЦTK (25.03.2014)
Просмотров: 1484 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Погода
Інтернет-радіо
Онлайн радио
Оплата послуг