П О Л О Ж Е Н Н Я
про відкриті командні змагання з пішохідного туризму (вид - «Зв’язки») в закритому приміщенні серед учнівської молоді м.Чугуєва – 2017
- МЕТА І ЗАВДАННЯ
Змагання проводяться з метою:
- активізації туристської роботи серед учнівської молоді;
- популяризації та подальшого розвитку спортивного туризму, пропаганди здорового способу життя;
- підвищення рівня туристської майстерності учасників змагань та безпеки при проведенні туристських заходів зі школярами.
- ТЕРМІН ТА МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ
Змагання проводяться 19 березня 2017 р. в спортивній залі Чугуївської ЗОШ № 1 (вул. Гвардійська - 20). Початок змагань: о 10.00.
- УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ
До участі в змаганнях допускаються учасники: 1996 – 2003 р.н.
- ПРОГРАМА ЗМАГАНЬ
Змагання проводяться в подоланні зв’язкою смуги перешкод з ПТ.
- ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗМАГАНЬ ТА НАГОРОДЖЕННЯ
Результат зв’язки визначається за кращим часом проходження дистанції плюс час за штрафи (1б = 20 сек.) та результату на етапі «В’язання вузлів» (1б. = 20 сек.).
Склад кожної зв’язки може складатись з учасників різних навчальних закладів. Нагородження буде проводитись окремо по чоловічих (змішаних) та жіночих зв’язках. Переможці змагань нагороджуються грамотами Чугуївського ЦТК.
Головний суддя змагань: С.В.Лисенко
Умови проведення відкритих командних змагань
з пішохідного туризму на дистанції «Зв’язки»
1. Клас дистанції - ІІІ
2. Кількість етапів – 11.
3. ЗЧ (заданий час на всю дистанцію) - 20-25 хв.
4. Проходження всієї дистанції в касках з номерами 1 та 2, одежа учасників повинна
закривати лікті та коліна.
5. Склад команди 2 чол.: чоловічі (змішані) та жіночі.
Перелік етапів.
- В’язання вузлів (виносний етап).
- Скельний підйом (з КС).
- Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням та з КС).
- Навісна переправа (суддівська) з супроводженням.
- Підйом по вертикальних перилах (з КС).
- Навісна переправа (суддівська) з супроводженням.
- Крутопохила навісна переправа вниз (суддівська) (з КС).
- Переправа по мотузці з перилами (з самонаведенням верхніх перил).
- Переправа по колоді через яр (з самонаведенням перил).
- Траверс схилу з КС.
- Маятник (з супроводженням та с/с).
СКОРОЧЕННЯ
КЛ – контрольна лінія
ЗСК-заглушений суддівський карабін
ВО – вантажна опора
ПО – поліспастна опора
ПС – пункт страховки
ППС – проміжний пункт страховки
СП – суддівські перила
КП – командні перила
ПСП – подвійні суддівські перила
ДП - ділянка перешкода
КС – командна страховка
СС – суддівська страховка
с/с – самостраховка
НЗ – небезпечна зона етапу
БЗ – безпечна зона етапу
ЦБ – цільовий берег
ВБ – вихідний берег
ОЛ – обмежувальна лінія
ЛВС - лінія втрати спорядження
Опис етапів дистанції
- В’язання вузлів.
Перелік вузлів: гарда, булінь, академічний, подвійний провідник. Учасники по черзі зав’язують по два вузли, які витягують кожен собі на картках. Допомога іншому учаснику заборонена.
- Скельний підйом (з КС).
Довжина підйому– 5м. Етап обладнано на початку: БЗ, скельна стінка, 2 ВО (петлі), верхня СС для першого учасника, ЛВС; на ДП - 2 ППС; в кінці етапу – НЗ, 2 ВО (ЗСК + петля), ПСП.
- Спуск по вертикальних перилах (з самонаведенням та КС).
Довжина спуску- 5м. На початку етапу – НЗ, ПСП, 3 ВО (2 ЗСК+ 1 петля); в кінці етапу – БЗ, 2 ВО (петлі), ЛВС. Відстань між підйомом та спуском – 3м.
- Навісна переправа (суддівська) (з супроводженням). Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний подвійними СП; з обох боків БЗ, КЛ, ПСП. Використання супроводжуючої мотузки для учасників - обов’язкове.
- Вертикальний підйом (з КС). Довжина підйому – 5м. Етап обладнано: на початку - БЗ, суддівські вертикальні перила, 2 ВО (петлі), верхня СС для першого учасника, ЛВС; на ДП - 2 ППС; в кінці етапу – НЗ, 2 ВО (петлі), ПСП.
- Навісна переправа (суддівська). Довжина етапу - 17м. Етап обладнано на початку: НЗ, 2 ВО (петлі), ПСП; на ДП - лінійна СС; в кінці етапу – НЗ, 2 ВО (петлі).
- Крутопохила НП вниз (суддівська). Довжина етапу - 12м. Етап обладнано - на початку: НЗ, 2 ЗСК, 2 ВО (петлі); на ДП – подвійні суддівські перила; в кінці етапу – БЗ, 2 ВО (петлі), КЛ. При подоланні етапу останнім учасником команди (другим), для нього повинна бути готова система супроводження.
- Переправа по мотузці з перилами. Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний нижніми подвійними суддівськими перилами, верхніми страхувальними додатковими СП (для першого учасника), 1 ЗСК (для використання бокового маятника) - відстань від точки кріплення верхніх перил на ЦБ до точки кріплення бокового маятника – 6 м.; з обох боків: БЗ, КЛ, 2 ВО (петлі), 1 ПО (ЗСК). Перший учасник долає етап за допомогою бокового маятника по нижніх суддівських перилах з с/с вусом за додаткові СП з КС (через гальмівний пристрій), другий учасник з супроводженням по нижніх суддівських перилах та з с/с до наведених верхніх командних перил (можна одинарних).
- Колода (через яр) з самонаведенням перил. Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний колодою; з обох боків: БЗ, КЛ, 2 ВО (петлі), 1 ПО (ЗСК). Перший учасник долає етап по колоді з КС (через гальмівний пристрій), другий учасник з супроводженням та з с/с до наведених командних перил.
- Траверс схилу (з самонаведенням). Довжина етапу – 10м. Етап обладнано: на початку і в кінці етапу БЗ, 2 ВО (петлі), КЛ; на ДП - 3 ППС (петлі). Усі ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій.
- Маятник (з самостраховкою та супроводженням). Відстань між точками (петлями) закріплення супроводжуючої мотузки - 15м. Довжина етапу (перешкоди) - 5м. Мотузку суддя подає тільки першому учаснику. На початку та в кінці етапу КЛ.
Додаткові умови до проведення та суддівства змагань
ВИМОГИ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
- Необхідно закріплювати на учаснику мотузку КС в карабін з різьбовою муфтою або карабін типу «Полтава-байонент», «Ірбіс» і т. д., або карабін з фіксатором.
2. На всіх етапах КС виконувати через гальмівний пристрій.
- Використання роликів на етапі “Крутопохила навісна переправа вниз” – заборонено.
- При порушенні техніки безпеки (втрата страховки, самостраховки), учасник отримує штраф і не має права рухатись далі, доки не виправить помилку – якщо не може виправити (вимушене порушення умов) - штраф 10б.
- Підйом по вертикальних перилах для першого учасника здійснюється тільки при наявності точки с/с (жумар, шант, протрекшен, мікросендер, схоплюючий вузол), яка повинна кріпитись до учасника не нижче центру зблокованої та відцентрованої системи та при наявності верхньої СС, а у другого учасника – верхньої КС. При використанні жумара, як точки страховки для першого учасника, він обов’язково повинен бути вірно підстрахований карабіном (при наявності верхньої КС – підстраховувати жумар карабіном не обов’язково). Другий учасник долає етап за наявності верхньої КС та хоча б одного затискача (допоміжного підйомного пристрою) (жумар, пантін, кроль, кулачок, капля, тіблок т.д.).
- Кріплення спускової мотузки до ЗСК – жорстке – карабін в суддівський карабін (крім спуску останнього учасника).
- Самостраховка в ПС (пункті страховки), на ВО (петлі, ЗСК) та ПСП вгорі етапів здійснюється - коротким вусом.
- Усі поліспасні та вантажні опори, петлі, перила страховки та с/с будуть промарковані ізоляційною стрічкою відповідного кольору згідно Настанов.
- Основні мотузки, які використовуються під час проходження дистанції, незалежно від їх довжини, такими і вважаються.
- При проходженні етапів без втрати страховки – кінець попереднього етапу автоматично є початком наступного - супроводження та КС в таких випадках може виконуватись через етап.
- Учасник, який виконує командну страховку, повинен стояти в точковій опорі (петлі), а не на перилах.
- Карабін або спусковий пристрій, через який виконується КС, повинен розташовуватись на окремій точковій опорі (петлі).
- Дозволяється волочіння вантажу, мотузок між етапами.
|