П О Л О Ж Е Н Н Я
про командні змагання з пішохідного туризму (вид - «Зв’язки») в закритому приміщенні серед гуртківців Чугуївського ЦТК 2014р.
- МЕТА І ЗАВДАННЯ. Змагання проводяться з метою:
- активізації туристської роботи серед учнівської молоді;
- популяризації та подальшого розвитку спорт. туризму, пропаганди здорового способу життя;
- підвищення рівня туристської майстерності учасників змагань та безпеки при проведенні туристських заходів зі школярами;
- ТЕРМІН ТА МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ.
Змагання проводяться «23» березня 2014р. в спортивному залі Чугуївської ЗОШ № 1 (вул. Гвардійська - 20). Початок змагань о 9.00 – середня група; о 12.00 – старша група.
- УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ.
До участі в змаганнях допускаються учасники: ст.гр.–1996-1999р.н.; сер.гр.-2000-2002р.н.
- ПРОГРАМА ЗМАГАНЬ.
Змагання проводяться в подоланні зв’язкою смуги перешкод з ПТ.
- ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗМАГАНЬ ТА НАГОРОДЖЕННЯ.
Результат зв’язки визначається за кращим часом проходження дистанції плюс час за штрафи (1б = 20 сек.) та результату на етапі «В’язання вузлів» (1б. = 20 сек.).
Залік команди визначається за сумою часу проходження дистанції двома зв’язками, учасницею яких повинна бути хоча б одна дівчина.
Нагородження буде проводитись окремо по чоловічих та змішаних зв’язках.
Переможці змагань нагороджуються грамотами Чугуївського ЦТК.
Головний суддя змагань : С.В.Лисенко
Умови проведення командних змагань з пішохідного
туризму на дистанції «Зв’язки»
Загальні положення
1. Кількість етапів – старша та середня групи - 9.
2. Проходження дистанції в одежі, яка закриває учасникам лікті та коліна.
3. Склад команди 2 чоловіки. Групи: чоловіча та змішана.
Перелік етапів
Старша група (1996 - 1999 р.н.)
- В’язання вузлів (штик, подвійний провідник, провідник: одним кінцем навколо опори з 1 контрольним, академічний) – виносний етап.
- Маятник.
- Жердини.
- Навісна переправа з супроводженням.
- Переправа по колоді через яр з супроводженням.
- Траверс схилу з КС (через карабін).
- Підйом вільним лазанням з командною страховкою.
- Траверс скельної ділянки (парал.перила) з КС.
- Спуск по командних вертикальних перилах з КС (самонаведення).
Середня група (2000- 2003 р.н.)
- В’язання вузлів (вісімка, серединний провідник, стремено:одним кінцем навколо опори з 1 контрольним, зустрічний) – виносний етап.
- Маятник.
- Жердини.
- Навісна переправа з супроводженням.
- Переправа по колоді через яр з супроводженням.
- Траверс схилу з КС (через карабін).
- Підйом вільним лазінням з суддівською страховкою.
- Паралельні перила з с/с.
- Спуск по суддівських вертикальних перилах з самонаведенням КС.
СКОРОЧЕННЯ
КЛ – контрольна лінія
ЗСК – заглушений суддівський карабін
ВП – вантажна петля (подвійна)
ПС – пункт страховки
ППС – проміжний пункт страховки
СП – суддівські перила
ПСП – подвійні суддівські перила
БЗ - безпечна зона
КС – командна страховка
СС – суддівська страховка
с/с – самостраховка
КП – командні перила
Опис етапів дистанції (старша вікова група).
- В’язання вузлів (виносний етап).
Перелік вузлів: штик, провідник (одним кінцем навколо опори з 1 контрольним), подвійний провідник, академічний. Учасники по черзі зав’язують по два вузли, які витягують кожен собі на картках. Допомога іншому учаснику заборонена. Штраф: 1 б. – 20 сек.
- Маятник.
Довжина етапу - 5 м. На початку та в кінці етапу КЛ.
- Жердини.
Жердин - 1, колод - 4. КЛ – перша та остання колода.
- Навісна переправа через умовну річку (з супроводженням). Довжина етапу – 11м. Етап обладнаний верхніми та нижніми СП; з обох боків КЛ, ПСП, 1 ВП.Транспортування вантажу на етапі згідно Настанов.
- Переправа по колоді через яр (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.Етап обладнаний колодою, СП, з обох боків КЛ та по 2 ВП, до КЛ - БЗ.
- Траверс схилу (з самонаведенням). Довжина етапу – 10м. Етап обладнано: 3 ППС, на початку і в кінці етапу по 2 ВП та КЛ, до КЛ - БЗ. Усі ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через карабін.
- Підйом вільним лазінням (з командною страховкою) Довжина підйому – 4м.
Етап обладнано на початку: залізною драбинкою, суддівською страховкою для першого учасника, 2 ВП, БЗ; на етапі - 1 ППС, в кінці етапу – ПСП, 2 ВП. Учасники долають етап вільним лазінням з КС через гальмівний пристрій. Можлива КС через етап.
- Траверс скельної ділянки (з КС).
Робота в зоні етапу на самостраховці.
Довжина траверсу – 15 м.
Етап обладнано верхніми та нижніми подвійними суддівськими перилами, НЗ. На початку – ПСП, 2 ВП; в кінці етапу – 2 ВП, ПСП, поличка. Етап має 2 ППС. Усі відрізки горизонтальні. Проходження етапу – на КС через гальмівний пристрій та на с/с по суддівських паралельних перилах.
Між етапами 8 - 9 підвідні СП (два відрізки) – долаються з с/с.
- Спуск по вертикальних перилах з КС (самонаведення).
Довжина спуску – 7 м.
На початку етапу – ПСП, 2 ЗСК, 1 ВП, поличка, НЗ; в кінці етапу – КЛ, БЗ, 2 ВП. Командна страховка першого учасника на спуску виконується через гальмівний пристрій, другого - через два карабіни або теж через гальмівний пристрій, страхуючий знаходиться в точковій опорі.
Фініш – проходження кінця командної страховки та спускової мотузки через ЗСК або по команді капітана.
Середня вікова група.
- В’язання вузлів (виносний етап).
Перелік вузлів: вісімка, серединний провідник, зустрічний, стремено (одним кінцем навколо опори з одним контрольним).
Учасники по черзі зав’язують по два вузли, які витягують кожен собі на картках.
Допомога іншому учаснику заборонена. Штраф: 1 б. – 20 сек.
- Маятник.
Довжина - 4 м. На початку та в кінці етапу КЛ.
- Жердини.
Жердин - 1, колод - 4. КЛ – перша та остання колода.
- Навісна переправа через умовну річку (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.
Етап обладнаний верхніми та нижніми СП; з обох боків КЛ, ПСП, 1 ВП, до і після КЛ - БЗ.
Використання супроводжуючої мотузки для учасників обов’язкове.
- Переправа по колоді через яр (з супроводженням). Довжина етапу – 11м.
Етап обладнаний колодою, СП, з обох боків КЛ та по 2 ВП, до і після КЛ - БЗ. Використання супроводжуючої мотузки для учасників обов’язкове.
- Траверс схилу (з самонаведенням). Довжина етапу – 10м.
Етап обладнано: 2 ППС, на початку і в кінці етапу по 2 ВП та КЛ, до і після КЛ - БЗ. Усі
ділянки етапу горизонтальні. Проходження етапу – на КС через карабін.
- Підйом вільним лазанням (з суддівською страховкою). Довжина підйому – 4 м.
Етап обладнано на початку: залізною драбинкою, суддівською страховкою, БЗ; в кінці етапу – НЗ, ПСП, 1 ВП. Учасники долають етап вільним лазінням.
- Паралельні перила. Довжина етапу – 15м.
Учасники долають етап по СП з с/с. 3 горизонтальні відрізки.
Етап паралельних перил обладнано: на початку - верхніми та нижніми подвійними СП;
в кінці етапу – ПСП. Відрізки етапу 1 – 2 закріплені не жорстко.
Між етапами 8 - 9 підвідні подвійні СП (два відрізки) – долаються з с/с.
- Спуск по суддівських вертикальних перилах (з КС).
На початку етапу – НЗ, ПСП, 1 ЗСК, 1 ВП, суддівські перила для спуску, поличка; в кінці етапу – КЛ, 2 ВП, після КЛ - БЗ. Командну страховку першого учасника на спуску дозволяється виконувати через карабін, другого - через два карабіни або через гальмівний пристрій.
Фініш – проходження кінця мотузки командної страховки через ЗСК або по команді капітана.
Додаткові умови до проведення та суддівства змагань
ВИМОГИ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
- Застосовувати автоматичні карабіни заборонено.
- Причеплення і відчеплення від основних перил навісних переправ та «Колоди» виконується через петлі самостраховки – при порушенні штраф 6 б.
- При порушенні техніки безпеки (втрата страховки, самостраховки), учасник отримує штраф і не має права рухатись далі, доки не виправить помилку – якщо не може виправити (вимушене порушення умов) - штраф 10б.
- Кріплення спускової мотузки до ЗСК – жорстке – карабін в суддівський карабін (крім спуску останнього учасника).
- Всі петлі СС, страховки, с/с, СП будуть промарковані відповідним кольором.
- На всіх етапах оголошення штрафу буде також дублюватись суддею підняттям вгору прапорця відповідного кольору: ЖОВТИЙ - 1 бал, БЛАКИТНИЙ - 3 бали, ЧЕРВОНИЙ - 6 балів. (Жовтий+блакитний+червоний - 10 балів).
- Основні мотузки, які використовуються під час проходження дистанції, незалежно від їх довжини, такими і вважаються.
- При проходженні етапів без втрати страховки – кінець попереднього етапу автоматично є початком наступного, - супроводження та командна страховка в таких випадках може виконуватись через етап.
- Карабін або гальмівний пристрій, через який виконується командна страховка, повинен розташовуватись на точковій опорі.
- Волочіння мотузок між етапами не штрафується.
|